• Profil Bahagian
  • Visi, Misi dan Objektif
  • Fungsi
  • Carta Bahagian
  • Borang Online
  • M.B.J
  • Perpustakaan SUK Perak

Bahagian Khidmat Pengurusan
Aras 3, Bangunan Perak Darul Ridzuan,
Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab,
30000 Ipoh Perak

Tel: 05-2095000 samb. 5306
Faks: 05-2422403
Halizah binti Sipun
Setiausaha Bahagian
Bahagian Khidmat Pengurusan
 

VISI

Menjana Jentera Pentadbiran Dan Pengurusan Yang Berkualiti Bagi Mencapai Objektif Sebagai Organisasi Unggul Selaras Dengan Perak Maju 2015.

MISI

Mewujudkan Sistem Pentadbiran Am, Pengurusan Kewangan, Khidmat Protokol, Penyelarasan Daerah, Bangunan, Aset Dan Hartanah Yang Cekap, Profesional dan Teratur.

OBJEKTIF

Menjadi organisasi yang berprestasi tinggi dalam perkhidmatan melalui perancangan, pembangunan dan pengurusan yang teliti dengan menepati ciri-ciri kualiti seperti berikut:

  1. Telus dalam melaksanakan kerja;
  2. Bekerja keras serta cekap dan tepat;
  3. Berdedikasi dan berdisiplin
  4. Cepat dalam semua tindakan;
  5. Layanan mesra kepada pelanggan;
  6. Mematuhi undang-undang, dasar dan peraturan.

FUNGSI

Bahagian Khidmat Pengurusan meliputi aspek-aspek pentadbiran am, pengurusan bangunan dan aset, penyelarasan daerah dan hartanah, pengurusan majlis dan protokol, kewangan dan pusat sumber.

Berikut adalah maklumat lanjut mengenai FUNGSI Bahagian Khidmat Pengurusan.

Klik carta di atas untuk paparan lebih jelas.

PERMOHONAN-PERMOHONAN ONLINE

Sila isikan maklumat-maklumat berikut untuk memohon.

Borang Permohonan Kenderaan

Borang Sewa Ruang Bangunan

Borang Tempahan KSP

Borang Tempahan ILPA

MAKLUMAN:

** TEMPAHAN BAGI SEWA RUANG BANGUNAN BOLEH DIBUAT OLEH ORANG AWAM KECUALI TEMPAHAN DEWAN BANKUET. DEWAN BANKUET HANYA BOLEH DISEWA UNTUK MAJLIS-MAJLIS RASMI KERAJAAN SAHAJA.

Klik pautan-pautan berikut untuk maklumat lanjut mengenai Majlis Bersama Jabatan.

  1. Profil dan keahlian MBJ
  2. Fungsi dan Tujuan Majlis
  3. Mesyuarat dan Keputusan
  4. Perlembagaan:
    • Pindaan kepada Perlembagaan:

      Perlembagaan Majlis boleh dipinda di mana-mana satu mesyuarat Majlis. Notis mengenai pindaan hendaklah diberi dan diedarkan kepada ahli-ahli Majlis sekurang-kurangnya 14 hari sebelum tarikh mesyuarat. Segala pindaan perlembagaan yang telah dipersetujui oleh Majlis hendaklah dikemukakan ke Jabatan Perkhidmatan Awam untuk diluluskan.

Address:

Perpustakaan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak,
Aras 4, Bangunan Perak Darul Ridzuan,
Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab,
30000 Ipoh Perak.
Tel: 05-5225452(Pentadbiran) 05-5225450 (Khidmat Pelanggan)
Fax: 05-2419390

FUNGSI / PERANAN PERPUSTAKAAN

Menyediakan dan menyalurkan maklumat terkini dan berwibawa untuk menyokong pihak negeri merealisasikan dasar-dasar negeri dan negara. Ini termasuk mewujudkan dan menyelenggara koleksi yang bermutu, penyaluran melalui sistem yang teruji serta penyediaan ruang baca yang konduktif.
Portal Rasmi Pejabat Perdana Menteri Malaysia tpm ksn mb mygov MAMPU 1msia mysmsperak Like Page SUK Perak
Ke podcast feed atau Dengarkan podcast kami
info_web Info Web
Akses Kepada Portal

capaianCapaian Masa :
0.49 saat

kemasKemaskini Terakhir :
24-04-2014 03:08
info_web Statistik Pelawat
Jumlah kehadiran pelawat


item    Hari Ini264
item    Semalam422
item    Minggu Ini2055
item    Bulan Ini7939
item    Keseluruhan3151950