167 Individu Hadiri Mesyuarat Auegcas Perak : 22 April 2019

167 Individu Hadiri Mesyuarat Auegcas Perak

Antara ahli AUEGCAS yang hadir pada mesyuarat agung yang berlangsung.

IPOH, 22 APRIL 2019 - Gabungan Kesatuan Pekerja–Pekerja Dalam Perkhidmatan-Perkhidmatan Kerani Dan Bersekutu Kerajaan (AUEGCAS) Negeri Perak telah mengadakan Mesyuarat Agung Tri Tahunan bertempat di Dewan Saidina Omar, Intim Jalan Raja Musa Mahadi Ipoh.

Mesyuarat Agung yang dihadiri seramai 167 ahli AUEGCAS dari seluruh Negeri Perak ini telah disempurnakan Majlis Perasmiannya oleh Setiausaha Bahagian Pengurusan Sumber Manusia Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Puan Rozalinawati Binti Che Roslee selaku wakil YB Setiausaha Kerajaan Negeri, Tuan Haji Zainal Azman Bin Abu Seman.

Turut hadir, Pengerusi AUEGCAS Perak, Encik Ibrahim Ngajimi Bin Mat dan Penolong Setiausaha AUEGAS Kebangsaan, En Amir Hamzah Bin Yakatal.

Pada majlis tersebut turut diadakan penyampaian cek persaraan kepada ahli-ahli yang bakal bersara dan penyampaian cek hadiah anak cemerlang.

Selain itu, turut diadakan penyampaian Sijil Penghargaan kepada Ahli Jawatankuasa AUEGAS Perak sesi 2016- 2019 kepada seramai 14 orang dan Sijil Pro AUEGCAS Perak kepada 20 orang terdiri dari pelbagai Jabatan dan Daerah di Negeri Perak.

Penolong Setiausaha AUEGAS Kebangsaan, Encik Amir Hamzah Bin Yakatal yang ditemui di majlis tersebut mengucapkan setinggi penghargaan kepada kerajaan kerana kolaborasi baik antara pihak kerajaan dan AUEGAS yang terjalin selama ini.

“Saya harap agar kolaborasi baik antara AUEGAS dan kerajaan ini akan berterusan dan pada masa sama juga saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerajaan Negeri Perak kerana banyak membantu AUEGAS Perak dari segala aspek termasuk dari segi kewangan,” kata Encik Amir Hamzah Bin Yakatal yang merupakan mantan Setiausaha AUEGAS Perak.

Dalam pada itu, beliau juga berharap agar pihak kerajaan dapat mempertimbangkan beberapa isu yang telah dibawa terutamanya melibatkan penambahbaikan skim pembantu tadbir.

Pada Mesyuarat Agung Tri Tahunan ini juga, AUEGCAS Perak telah melantik jawatankuasa yang baharu iaitu bagi sesi 2019-2022, dimana Wan Mohamad Roslan Bin Wan Abdul Rahman dilantik sebagai Pengerusi AUEGCAS Perak menggantikan En Ibrahim Ngajimi Bin Mat.

167 Individu Hadiri Mesyuarat Auegcas Perak Salah seorang ahli AUEGCAS ketika mengajukan soalan kepada pihak urusetia yang bertanggungjawab dalam mengendalikan mesyuarat agung berkenaan.
167 Individu Hadiri Mesyuarat Auegcas Perak Puan Rodziah Binti Abd Raoff menerima cek persaraan daripada Setiausaha Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (PSM), Puan Rozalinawati Binti Che Roslee dalam majlis tersebut.
167 Individu Hadiri Mesyuarat Auegcas Perak Pihak urusetia yang bertanggungjawab dalam melancarkan mesyuarat agung AUEGCAS yang diadakan.
167 Individu Hadiri Mesyuarat Auegcas Perak Jawatankuasa baharu AUEGCAS yang dilantik bagi sesi 2019 hingga 2022.

Sumber : Korporat, SUK Perak.

Hakmilik © 2020 Kerajaan Negeri Perak. Kemaskini Terakhir : Khamis 26 November 2020, 18:25:53.
Paparan Terbaik: 1600 x 900 Piksel melalui Mozilla Firefox dengan resolusi SUSUN ATUR RESPONSIF.
Senarai Direktori
Sistem Direktori Kakitangan Pejabat SUK Perak
Klik Sistem Direktori Kakitangan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak untuk maklumat pengguna. Sistem ini disediakan di dalam versi BAHASA MELAYU SAHAJA. Untuk makluman sistem ini dapat dilayari melalui versi mozilla 8 dan IE8 ke atas sahaja. KLIK DiSINI >>
 
Direktori Umum
stars Direktori 2020 Pejabat-Pejabat Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan
stars Senarai Ketua-Ketua Jabatan Negeri / Pejabat Daerah dan Tanah / Pihak Berkuasa Tempatan Negeri Perak

 

 

Galeri Arkib

Berikut adalah himpunan-himpunan Arkib :

arkib Arkib Berita arkib Arkib Dasar/Polisi

 

Statistik / Perangkaan

Senarai di bawah adalah Laporan Bilangan Transaksi Online yang digunakan oleh pengguna portal. Juga dilampirkan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak untuk rujukan.

transaksi online Laporan Bilangan Transaksi Perkhidmatan Online
ppp Pencapaian Piagam Pelanggan
ppp Laporan Kajian Kepuasan Pelanggan
ppp Kajian Kepuasan Pekerja
Aduan Rakyat
Sebarang aduan di Negeri Perak hendaklah menerusi saluran yang disediakan disini

Pihak kami akan menjawab semua kiriman dalam tempoh 5 hari bekerja. Terima kasih.

Klik Disini: e-Aduan Perak
QR Code

https://www.perak.gov.my

Pautan Agensi

Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pengurusan)

YBrs. Puan Nor Sham Binti RahmanJawatan Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pengurusan) disandang oleh YBrs. Puan Nor Sham Binti Rahman. Beliau berkelulusan L.L.B. (HONS) (UIA) dan D.P.A. (INTAN). Beliau memulakan perkhidmatan dalam kerajaan pada 15 September 1997 sebagai Penolong Pengarah, Unit Pengurusan Dan Profesional, Bahagian Perkhidmatan, Jabatan Perkhidmatan Awam.

Beliau juga pernah berkhidmat di Bahagian Perumahan Awam sebagai Ketua Penolong Setiausaha; Setiausaha Bahagian, Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Pentadbiran Setiausaha Kerajaan Negeri Perak. Jawatan terakhir beliau sebelum dilantik ke Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pengurusan) ialah sebagai Pegawai Daerah Muallim. Emel : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Setiausaha Kerajaan Negeri Perak

ss suaidiJawatan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak disandang oleh YB Dato’ Ahmad Suaidi bin Abdul Rahim. Dilahirkan pada 11 Mac 1970 di Pantai Remis, Perak, beliau telah memulakan kerjayanya sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik pada 15 Januari 1996 dan pernah berkhidmat sebagai Timbalan Setiausaha Kerajaan (Pembangunan) Negeri Selangor; Pengarah Pejabat Tanah dan Galian Negeri Selangor dan Pegawai Daerah di Hulu Selangor dan Gombak.

Beliau juga berkelulusan Ijazah Sarjana Informasi Global dan Telekomunikasi dari Universiti Waseda, Jepun dan Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Bioteknologi dari Universiti Putra Malaysia (UPM). Jawatan terakhir beliau sebelum dilantik ke Setiausaha Kerajaan Negeri Perak ialah sebagai Datuk Bandar Ipoh. Emel : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pembangunan)

TIMBALAN UPENJawatan Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pembangunan) disandang oleh YBrs. Puan Halizah binti Sipun. Beliau berkelulusan B.E (Hons) – Fakulti Ekonomi dan Pengkhususan Bidang Analisis Ekonomi (UKM), Diploma Pengurusan Awam (INTAN) dan Sarjana Sains (Pentadbiran dan Pembangunan Tanah) (UTM). Beliau memulakan perkhidmatan dalam kerajaan pada 26 Mac 1996 sebagai Penolong Setiausaha di Unit Ekonometrik, Bahagian Analisa Ekonomi dan Antarabangsa, Kementerian Kewangan Malaysia. Beliau juga pernah berkhidmat dibeberapa jabatan seperti SUB Bahagian Khidmat Pengurusan Pejabat SUK, Timbalan Setiausaha Bahagian Cawangan Pengurusan Projek dan Peyelarasan Kementerian Kesihatan Malaysia. Jawatan terakhir beliau sebelum dilantik ke Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pembangunan) ialah sebagai Pegawai Daerah dan Tanah Kinta. Emel : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya..

Agency Links

People's Complaints

Any complaint in the State of Perak must be through the channel provided here

We will reply all post within 5 working days. Thank you.

Click Here: e-Aduan Perak

Directory List
Perak SUK Office Staff Directory System
Klik Perak State Secretary's Office Staff Directory System for user information. The system is available in version ENGLISH ONLY. For information this system can be browsed through mozilla 8 and IE8 versions and above only. CLICK HERE >>
 
General Directory
stars 2020 Directory of Perak Darul Ridzuan State Government Offices
stars List of Heads of State Departments / District and Land Offices / Perak Local Authorities

 

Statistics / Analysis

The list below is the Online Transaction Number Report used by portal users. Also attached is the Client Charter Achievement for the Perak State Secretary's Office for reference.

transaksi online Online Service Transaction Number Report
ppp Client Charter Achievement
ppp Customer Satisfaction Survey Report
ppp Employee Satisfaction Survey
Archive Gallery

Here are the archive collections :

arkib News Archive arkib Policy Archive