Sabtu, 21 September 2019
 
  • Kemaskini Terakhir: 20 September 2019
 
lain
faq2 seperator hubungi2 seperator maklumbalas2 seperator peta2
Soalan Lazim Hubungi Kami Maklumbalas Peta Laman

  1. Profil Bahagian
  2. Visi, Misi dan Objektif
  3. Fungsi
  4. Carta Bahagian

Bahagian Pengurusan Maklumat
Aras G, Bangunan Perak Darul Ridzuan,
Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab,
30000 Ipoh Perak

Tel: 05-2095000 samb. 5591
Faks: 05-2414869
Fatimah binti Ghazali
Setiausaha Bahagian
Bahagian Pengurusan Maklumat
 

VISI

Membantu kerajaan Negeri Perak mempertingkatkan dan memperkemaskan sistem penyampaian perkhidmatan awam melalui ICT.


MISI

  • Memastikan infrastruktur rangkaian ICT untuk semua jabatan dan agensi kerajaan Negeri Perak berfungsi secara berterusan.
  • Menyokong dan memastikan sistem aplikasi semua jabatan agensi kerajaan Negeri Perak berjalan dengan lancar.


OBJEKTIF

Memodenisasikan pentadbiran kerajaan dalam meningkatkan kecekapan dan keberkesanan sistem penyampaian pentadbiran Negeri Perak supaya lebih efektif dan efisyen.

FUNGSI

  • Merancang, menyelaras dan mengurus perlaksanaan Program ICT peringkat Negeri Perak.
  • Membangun, melaksana, menyenggara dan memberi khidmat rundingcara mengenai Infostruktur dan Infrastruktur ICT Negeri Perak.
  • Menyediakan kemudahan infrastruktur rangkaian Negeri Perak (PerakNet) bagi memastikan infrastruktur rangkaian ICT untuk semua jabatan dan agensi kerajaan Negeri Perak berfungsi secara berterusan.
  • Bertindak sebagai urusetia/ keanggotaan jawatankuasa ICT Peringkat Negeri Perak.

Klik carta di atas untuk paparan lebih jelas.