Kembali Ke Senarai Info Bahagian / Unit..
-
Profil Bahagian
-
Visi, Misi dan Objektif
-
Fungsi
-
Carta Bahagian
|
Bahagian Khidmat Pengurusan
Aras 3, Bangunan Perak Darul Ridzuan,
Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab,
30000 Ipoh Perak
Emel: Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. Tel: 05-2095000 samb. 5329
Faks: 05-2422403
|
Cik Nuruljaswa Binti Abd. Hamid
Setiausaha Bahagian Bahagian Khidmat Pengurusan |
|
VISI
Menjana Jentera Pentadbiran Dan Pengurusan Yang Berkualiti Bagi Mencapai Objektif Sebagai Organisasi Unggul Selaras Dengan Perak Maju 2015.
MISI
Mewujudkan Sistem Pentadbiran Am, Pengurusan Kewangan, Khidmat Protokol, Penyelarasan Daerah, Bangunan, Aset Dan Hartanah Yang Cekap, Profesional dan Teratur.
OBJEKTIF
Menjadi organisasi yang berprestasi tinggi dalam perkhidmatan melalui perancangan, pembangunan dan pengurusan yang teliti dengan menepati ciri-ciri kualiti seperti berikut:
FUNGSI
Bahagian Khidmat Pengurusan meliputi aspek-aspek pentadbiran am, pengurusan bangunan dan
aset, penyelarasan daerah dan hartanah, pengurusan majlis dan protokol, kewangan dan pusat
sumber. |
1.
|
Pentadbiran Am Unit Kenderaan
Menguruskan penyelenggaraan kenderaan rasmi Kerajaan Negeri Perak;
Menjalankan urusan pentadbiran untuk melancarkan pelaksanaan Unit Kenderaan
Unit Am
Urusan surat-menyurat;
Menguruskan pewartaan;
Pengurusan fail
Unit Pengurusan Sumber Manusia
Menyelenggara rekod cuti rehat/cuti sakit semua anggota Bahagian Khidmat Pengurusan;
Menyediakan dan memproses permohonan pengesahan dalam jawatan, perletakan ke
dalam jawatan berpencen, pelepasan jawatan, perakuan memangku kerja;
Mengurus dan mengendalikan Borang Sasaran Kerja Tahunan dan Laporan Prestasi Tahunan
Unit Keraian
Menyelia persediaan majlis dan upacara rasmi kerajaan/agensi badan berkanun/swasta;
|
2.
|
MAKSAK
Pungutan sumbangan iklan/derma Ahli Gabungan MAKSAK;
Menguruskan tempahan peralatan/pakaian sukan MAKSAK
Membuka dan mengemaskini fail-fail MAKSAK
Penyelaras program/aktiviti MAKSAK dan MAKSAK Malaysia
|
3.
|
Pengurusan Daerah Dan Hartanah
Menguruskan hal ehwal perlantikan dan perkhidmatan Ketua Kampung Negeri Perak;
Menguruskan Hadiah Fardhu Haji kepada Ketua Kampung Negeri Perak
Menyelaras isu-isu pentadbiran bagi semua Pejabat Daerah dan Tanah di Negeri Perak;
Menyelaras isu-isu pentadbiran bagi semua Mukim di Negeri Perak;
Mesyuarat Y.B. Setiausaha Kerajaan Negeri dengan Pegawai-Pegawai Daerah Negeri Perak
Urusan rumah dan Bangunan Kerajaan Negeri;
Menyelenggara/Membaiki rumah kerajaan Kawasan Ipoh;
Pelupusan rumah/bangunan Kerajaan di Kawasan Ipoh
Menguruskan penyewaan/kegunaan Institut Latihan Pegawai Awam (ILPA) |
4.
|
Pengurusan Bangunan Dan Aset Unit Teknikal
Menyelaras kerja-kerja operasi dan penyelenggaraan awam, elektrik, mekanikal di Bangunan Perak Darul Ridzuan, Rumah/Kuarters Kerajaan Daerah Ipoh, Rumah-Rumah Rehat Negeri dan Institut Latihan Pegawai Awam (ILPA);
Unit Kawalan
Kawalan keselamatan Bangunan Perak Darul Ridzuan, Bangunan Seri Perak Darul Ridzuan dan Kediaman Rasmi Setiausaha Kerajaan Negeri Perak;
Membuat pemantauan dan penyeliaan ke atas Pengawal Keselamatan;
Unit Bangunan
Penggunaan Bangunan Perak Darul Ridzuan dan Bangunan Seri Perak Darul Ridzuan;
Menyelia kerja-kerja mencuci pejabat, landskap, pest-control dan lain-lain oleh syarikat swasta yang dilantik Kerajaan Negeri;
|
5.
|
Pengurusan Majlis Dan Protokol
Menguruskan majlis-majlis rasmi Kerajaan Negeri;
|
Klik carta di atas untuk paparan lebih jelas.