YB Setiausaha Kerajaan Negeri ketika menandatangani buku pelawat ketika mengadakan siri lawatan ke MPKK
KUALA KANGSAR, 26 Januari 2024 - Majlis Perbandaran Kuala Kangsar (MPKK) menjadi lokasi pertama pada tahun 2024 bagi siri lawatan Program Sehari Bersama YB Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Ahmad Suaidi bin Abdul Rahim.
Program yang bermula pada jam 10.00 pagi itu dimulakan dengan sesi pembentangan mengenai hala tuju tahun 2024 MPKK oleh YBrs. Yang Dipertua MPKK, Dr. Sakduddin bin Zamli.
Melalui sesi pembentangan tersebut, YBrs. Dr. Sakduddin bin Zamli menggariskan tiga hala tuju antaranya meningkatkan hasil, pengurusan sampah terbaik dan peningkatan kualiti pengurusan bagi tahun 2024.
Selepas itu, program diteruskan lagi dengan sesi soal jawab YB Dato' Ahmad Suaidi bin Abdul Rahim bersama ketua-ketua jabatan MPKK bagi membincangkan isu-isu berkaitan serta penambahbaikan sistem penyampaian perkhidmatan di sana.
Dalam sesi tersebut, YB Dato' Ahmad Suaidi bin Abdul Rahim menyeru agar semua Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk melihat kembali kepada fungsi asas mereka diwujudkan dan memastikan khidmat mereka kepada masyarakat dijalankan dengan tanggungjawab.
Sebelum mengakhiri sesi lawatan, YB Dato' Ahmad Suaidi bin Abdul Rahim berkesempatan untuk melawat Memory Lane, di sini, bagi melihat potensi tempat tersebut yang kini menjadi salah satu daya tarikan pengunjung yang datang ke Kuala Kangsar.
Hadir sama, YBhg. Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri (Pengurusan), Dato' Nor Sham binti Rahman; YBrs. Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri (Pembangunan), Puan Halizah binti Sipun; YBrs. Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan, Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (BPSM), Puan Srihartini binti Mohamed Shamsudin; YBrs. Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan, Bahagian Korporat, Puan Anita binti Amri; YBrs. Penolong Setiausaha Kerajaan, Bahagian Kerajaan Tempatan (BKT), Puan Zuriati binti Zainal serta YBrs. Setiausaha Perbandaran MPKK, Haji Saiful Azli bin Mohamed Nor.
Dalam perkembangan sama, Program Sehari Bersama YB SUK itu bertujuan bagi memberi ruang kepada YB Dato' Ahmad Suaidi Abdul Rahim serta barisan kepimpinan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (PSUK) Perak untuk menyantuni keperluan dan menyelami hala tuju pentadbiran setiap daerah di negeri ini.
Sistem Direktori Kakitangan Pejabat SUK Perak | |
Klik Sistem Direktori Kakitangan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak untuk maklumat pengguna. Sistem ini disediakan di dalam versi BAHASA MELAYU SAHAJA. Untuk makluman sistem ini dapat dilayari melalui versi mozilla 8 dan IE8 ke atas sahaja. KLIK DISINI >> |
Senarai di bawah adalah Laporan Bilangan Transaksi Online yang digunakan oleh pengguna portal. Juga dilampirkan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak untuk rujukan.
Laporan Bilangan Transaksi Perkhidmatan Online | |
Pencapaian Piagam Pelanggan | |
Laporan Kajian Kepuasan Pelanggan | |
Kajian Kepuasan Pekerja |
Jawatan Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pengurusan) disandang oleh YBhg. Dato' Nor Sham Binti Rahman. Beliau berkelulusan L.L.B. (HONS) (UIA) dan D.P.A. (INTAN). Beliau memulakan perkhidmatan dalam kerajaan pada 15 September 1997 sebagai Penolong Pengarah, Unit Pengurusan Dan Profesional, Bahagian Perkhidmatan, Jabatan Perkhidmatan Awam.
Beliau juga pernah berkhidmat di Bahagian Perumahan Awam sebagai Ketua Penolong Setiausaha, Setiausaha Bahagian, Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Pentadbiran Setiausaha Kerajaan Negeri Perak. Jawatan terakhir beliau sebelum dilantik ke Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pengurusan) ialah sebagai Pegawai Daerah Muallim. Emel : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
Jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak disandang oleh YB Dato Ahmad Suaidi bin Abdul Rahim. Dilahirkan pada 11 Mac 1970 di Pantai Remis, Perak, beliau telah memulakan kerjayanya sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik pada 15 Januari 1996 dan pernah berkhidmat sebagai Timbalan Setiausaha Kerajaan (Pembangunan) Negeri Selangor, Pengarah Pejabat Tanah dan Galian Negeri Selangor dan Pegawai Daerah di Hulu Selangor dan Gombak.
Beliau juga berkelulusan Ijazah Sarjana Informasi Global dan Telekomunikasi dari Universiti Waseda, Jepun dan Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Bioteknologi dari Universiti Putra Malaysia (UPM). Jawatan terakhir beliau sebelum dilantik ke Setiausaha Kerajaan Negeri Perak ialah sebagai Datuk Bandar Ipoh. Emel : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
Jawatan Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pembangunan) disandang oleh YBrs. Puan Halizah binti Sipun. Beliau berkelulusan B.E (Hons) Fakulti Ekonomi dan Pengkhususan Bidang Analisis Ekonomi (UKM), Diploma Pengurusan Awam (INTAN) dan Sarjana Sains (Pentadbiran dan Pembangunan Tanah) (UTM). Beliau memulakan perkhidmatan dalam kerajaan pada 26 Mac 1996 sebagai Penolong Setiausaha di Unit Ekonometrik, Bahagian Analisa Ekonomi dan Antarabangsa, Kementerian Kewangan Malaysia. Beliau juga pernah berkhidmat di beberapa jabatan seperti SUB Bahagian Khidmat Pengurusan Pejabat SUK, Timbalan Setiausaha Bahagian Cawangan Pengurusan Projek dan Penyelarasan Kementerian Kesihatan Malaysia. Jawatan terakhir beliau sebelum dilantik ke Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Pembangunan) ialah sebagai Pegawai Daerah dan Tanah Kinta. Emel : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya..
Sila Klik Disini Senarai Data Terbit Keseluruhan Bagi Kerajaan Negeri Perak
Any complaint in the State of Perak must be through the channel provided here
We will reply all post within 5 working days. Thank you.
Click Here: e-Aduan Perak
Perak SUK Office Staff Directory System | |
Klik Perak State Secretary's Office Staff Directory System for user information. The system is available in version ENGLISH ONLY. For information this system can be browsed through mozilla 8 and IE8 versions and above only. CLICK HERE >> |
Please Click Here For The List Of Overall Published Data Of The Perak State Government.
The list below is the Online Transaction Number Report used by portal users. Also attached is the Client Charter Achievement for the Perak State Secretary's Office for reference.
Online Service Transaction Number Report | |
Client Charter Achievement | |
Customer Satisfaction Survey Report | |
Employee Satisfaction Survey |